Yaşam Liderliği
Başta otizm olmak üzere tüm özel gereksinimli bireylerin gelişim alanlarının tamamını kapsayacak şekilde desteklendiği, öğrencinin yoğun eğitim alması ile hayata hazırlanmasını sağlayan eğitim modelidir.
Yaşam liderliği eğitimi, öğrenciye yapılan değerlendirme sonucunda ihtiyacı doğrultusunda önerilir ve 4 yaşın üzerindeki çocuklarda programın gerekliliği söz konusu olabilir.
Yaşam liderliği eğitiminde program hazırlanırken, alanında uzman koordinatörlerce hedefler belirlenir ve takip edilir. Eğitimin uygulanması ise alanda yetiştirilmiş, spor bilimleri fakültesi mezunu eğitmenler ile gerçekleştirilir. Uygulamayı yapan öğretmen koordinatörlerinin yönlendirmesi ve takibi ile eğitimi sürdürür.
Yaşam Liderliği Eğitimi
- Özel eğitim hedeflerinin her alanda desteklenmesini ve tüm becerilerin genellenmesi
- Öz bakım ve yaşam becerilerinin desteklenmesi ( tuvalet eğitimi –bağımsız yemek yeme- kıyafet giyip çıkarma- diş fırçalama vb.)
- Temel spor becerileri
- Koordinasyon becerileri
- Bağımsız yaşam becerileri
- Sosyal iletişim çalışmaları
- Dil ve konuşma destek çalışmaları
- Okula destek ve kaynaştırma destek çalışmaları
- Mesleki yönlendirme çalışmaları
- Bisiklet
- Masa tenisi
- Tekerlekli paten ve buz pateni
- Yüzme becerileri
- Aile eğitimi
- Jimnastik vb. Branş çalışmalarını kapsar.
Yaşam Liderliği Eğitiminin Amaçları
- Yaşam liderliği eğitimi, her çocuğun ihtiyacına yönelik planlanan bir eğitim modelidir.
- Ardından tüm gelişim alanlarına yönelik olarak belirlenen hedefler yaşam lideri tarafından uygulanmaya başlar.
- Eğitimde izlenecek yol, kullanılacak yöntemler; eğitimcilerin gözlemleri, çocuğun karakteristik özellikleri ve çocuğun duygusal ihtiyaçları da göz ardı edilmeden belirlenir.
- Yaşam liderliğinin temel amacı öğrenciyi her alanda bağımsızlaştırmak ve hayata hazırlamaktır.
- Yaşam liderliği çalışması akademik çalışmaların desteklenmesini de kapsar.
- Yaşam liderliği eğitimi, çocuğu hem hayata hem de okula hazırlar.
- Okula başlayan çocuk ile birlikte yaşam lideri de okula eşlik eder.
- Okulda çocuğun zorlandığı alanları ve durumları tespit ederken aynı zamanda okul içerisinde hem çalışmalara hem derslere hem de arkadaşlarına uyumu için çocuğu destekler.
- Yaşam liderliği eğitimi, sosyal alanlarda uyum zorluğu yaşayan ( berber, avm, sahil, kafe, restoran, oyun parkları vb.) Çocuklar ile sosyalleşme ve uyum çalışmalarını kapsar.