İletişim

Herhangi bir sorunuz veya talebiniz varsa, lütfen iletişime geçmekten çekinmeyin.

İletişim Bilgilerimiz

Tepekent Kampüsümüz

Mimaroba Kampüsümüz

Başakşehir Kampüsümüz

Beylikdüzü Kampüsümüz

Bakırköy Kampüsümüz

Silivri Kampüsümüz

Kayaşehir Kampüsümüz

Randevu Oluşturun

Duyu bütünleme bozukluğu tek başına bir tanı değildir. Duyu bütünleme bozukluğu, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, öğrenme güçlüğü, serebral palsi, down sendromu, genetik ve kromozal bozukluklar, gelişim geriliğine sahip tanı gruplarında görülebilir.

Duyusal nedenler: Taktil (dokunma) duyu hassasiyeti, proprioseptif duyu arayışı, vestibuler kaçışı olan çocuklar parmak ucu yürüyebilir.

Nörolojik problemler: Beyindeki hasardan kaynaklı oluşan bacak arkasındaki kasların tonus artışı parmak ucu yüürmeye sebep olabilir.

Kas hastalıkları: Kaslarda meydana gelen yıkım sonrası vücut kompansasyon mekanizması ile parmak ucu yürüme eğilimi olabilir.

Ortopedik problemler: Achille tendon gerginliği, baldır kaslarının (triceps surae) kısalığı ve gerginliği parmak ucu yürümeye sebebiyet verebilir.

Tipik gelişen bebeklerde parmak ucu yürüme belli bir dönem görülebilir. Bunun sebebi yürümeyi ilk deneyimledikleri anda taban topuk algısının yeterince gelişmemiş olmasıdır. Fakat bebek bağımsız yürümeye başladığı andan itibaren gün içerisinde %70 ve üzeri sıklıkla parmak ucu yürümeyi tercih ediyorsa ilgili uzman hekim ve pediatrik fizyoterapistten değerlendirme ve destek almalıdır.

Bedenin arka planının farkındalığını geliştirerek bedensel kontrolü ve bütünsel beden farkındalığını geliştirir. Başın pozisyonundan dolayı vestibuler algıyı geliştirir. Görsel uzamsal ve şekil zemin farkındalığını geliştirerek görsel algının gelişmesini sağlar. Emekleme sırasında yapılan ardışık hareketler, karşılıklı beyin bölgelerinin birbiri ile bağlantılar kurmasını bedensel koordinasyonu geliştirir. Bebeğin/çocuğun elleriyle ve bacaklarıyla yerdeki farklı dokularla temas etmesini böylece dokunsal duyusal algısının gelişmesini sağlar. Emekleme sırasında yürümeye kıyasla çok daha fazla eklem ve kasa uyaran gittiği için artmış proprioseptif uyaran sayesinde beden farkındalığı gelişir.

Çocuğunuzla birlikte yapacağınız yavaş esneme hareketleri, derin nefes alma çalışmaları başlangıç için uygundur. Birlikte yapacağınız aktivitelere sakinleştirici bir müzik ekleyebilirsiniz. Çocuğun taşıyabileceği ölçüde içine eşya doldurulmuş ağırlıklı çantalar kullanabilirsiniz. Ortamdaki ışıkların parlaklığını azaltabilir, ılık sıvılar tüketmesini sağlayabilir, ılık bir duş sonrası bebek yağı ya da hindistan cevizi yağı gibi bitkisel yağlarla hafif dokunuşlu masajlar yapabilirsiniz. Sakız ve sert sağlıklı şekerler de çocuğunuza iyi gelebilir.

Otizmin bilinen tıbbi bir tedavisi yoktur. Otizmin tek tedavisi yoğun ve nitelikli eğitimdir.

Kampüslerimizde var olan eğitim modüllerine ulaşmak için sitede kampüsler bölümüne bakabilirsiniz.

Tüm kampüslerimizde özel eğitim derslerimiz oyun ve etkileşim temeline dayanır. Özellikle gelişimsel riskli ve otizm riskli bebekler ile çalışma konusunda deneyimli ekibimiz 3 yaşın altında eğitim ihtiyacı olan bebeklerle de uygun strateji ve yöntemler ile çalışmalarını sürdürür ve aykırı başarılar elde edebilirler.

Buna daha çok çocuğun tüm gelişim alanlarında alınan değerlendirmelerin sonucuna ve çocuğun eğitsel ihtiyaçlarına göre karar verilebilir. Bu hususta da birim koordinatörleri değerlendirmeler sonucunda elde ettikleri veriler ile birlikte aileyi çocuğun ihtiyaç duyduğu alanlarda eğitim alması için yönlendirir.

Temel hareket becerileri her çocukta öğrenme becerilerinde ihtiyaç duyulan pek çok önemli beceriyi destekler.  Yönerge alma, taklit, dikkat ve konsantrasyon, alan ve vücut farkındalığı, göz kontağı, etkileşim, yaşa uygun kaba motor becerilerin desteklenmesi gibi çalışmalar hareket eğitiminin önemli bir parçasıdır ve çocuğun özel eğitim derslerinde daha hızlı öğrenmesini sağlar.

401T numaralı toplu taşıma aracını tercih ederek veya Metrobüs son durakta inerek Büyükçekmece Tepecik 2 numaralı Bölgesel Hat Minibüsünü tercih ederek Kampüsümüze ulaşabilirsiniz.

448 Numaralı toplu taşıma aracını tercih ederek veya Metrobüs son durakta inerek Büyükçekmece Mimaroba Bölgesel Hat minibüsünü tercih ederek Kampüsümüze ulaşabilirsiniz.

Metrobüs ile Beylikdüzü Belediye durağında inerek Kampüsümüze ulaşım sağlayabilirsiniz. Veya bölgesel diğer toplu taşıma araçlarını tercih edebilirsiniz.

Metrobüs hattını kullanarak Yenibosna durağında inebilir, sonrasında95/H numaralı toplu taşıma hattını kullanarak KLİNİK durağında inerek kurumumuza ulaşabilirsiniz.

Öncelikle bize ulaşarak değerlendirme randevusu oluşturabilirsiniz. Belirlenen tarihte çocuğun değerlendirmesi eğitimciler eşliğinde alınır ve çocuğun ihtiyaçlarına özgü bir program oluşturulur. Bu program aile ile paylaşılarak eğitim süreci başlatılır.

RAM raporunuz ile özel eğitim ve grup derslerinizi özel eğitim birimi olan kampüslerimizde alabilirsiniz.