Anaokulu Danışmanlığı
Erken tanı,erken ve nitellikli eğitim olanakları ile birlikte eğitime erken başlayan otizmli bireyler gelişimsel olarak akranları ile aynı sosyal ortamlarda verimli vakit geçirecek seviyeye gelebilmektedirler. Bununla birlikte Anka, uygun gelişim seviyesine gelen her öğrencisini bireysel eğitimlere ek olarak okula hazırlık grup eğitimlerine dahil eder. Grup eğitimlerinde grup ile hareket etme, grup ile yönerge alma, uygun oyun becerileri, uygun kaba motor, ince motor, iletişim ve bilişsel becerilerin gelişimi dersteklenir. Gruplarda gelişimi desteklenen öğrenciler okul öncesi eğitim kurumlarına yönlendirilir.
Okul öncesi kurumlarda eğitim almaya başlayan öğrencinin gelişim takibinin yapılması açısından okula gerekli tüm eğitsel bilgiler aktarılır ve öğrencinin eğitim koordinatörleri okul ile irtibat halinde gelişim sürecini takip eder. Belirli aralıklar ile okula ziyaret düzenlenir, öğrencinin okuldaki gelişimi izlenerek rapor edilir, öğretmene ve aileye gerekli aktarımlar, yönlendirmeler yapılır. Okuldan ve öğretmenden gelen taleplere göre bireysel eğitim süreci de şekillenir. Çocuğun okulda zorlandığı tüm alanların tespit edilmesi ile birlikte bu alanlara yönelik çalışmalar planlanabilir ve sürdürülebilir. Okul öncesi kurumlarda ve ilk okullarda özel gereksinimli bireylerin okul sürecinin takip edilmesi hem çocuğun gelişim seyrini olumlu etkilemekte hem de okul a ve okuldaki öğretmene de kolaylık sağlamaktadır. Çocuk merkezli ve çocuğun yararına bir süreç yürütülebilmesi için okul sürecinin takibi büyük önem taşımaktadır.